علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

سوسری
پرواز، شنا در آب، بالارفتن از دیوار،بسیار کم توقع، سرسخت ،تغذیه از همه چیز(از نان تا پای بیماران و اجساد هم نوعانشان) و تحمل تشعشعات اتمی تا 10 برابر نسل کنونی بشر(کسی چه میدونه شاید نسل بعدی از این هم مقاوم تر بشه). این ویژگی ها کافیه تا پس از فاجعه هیروشیما و ناکازاکی نه تنها جان سالم به در ببرند بلکه بتوانند در کمال آرامش به زندگی تکاوری و عملیات های میکروبی خود ادامه دهند. این ویژگی یگان تکاوری است که ما آن ها را با لقب سوسک می شناسیم اما نام واقعی آنها سوسری است.
موجوداتی که بدن آنها از منظر طراحی مهندسی وحشت، از زیرکانه ترین طراحی هاست. بدنه ای که به یک موجود بند انگشتی اجازه می دهد، لرزه بر اندام انسان بیاندازد. موجودی که اگر سرش برود، عملیات میکروبی اش از دست نمی رود و تا سی روز بدون سر بازهم نفس می کشد. مهندسی بدن سوسری کاملا جنگی، چریکی و متناسب با شرایط سخت و دشوار است. یک چریک تکاور زرهی تمام عیار که مشابه آن را تا کنون در دنیای نظامی ارتش انسان ها نیافته ایم. 
دو شاخک که حسگرهای این ماشین کوچک جنگی به حساب می آید، دو بال که به این ماشین امکان پرواز می دهد. پاهایی که آن را قادر می سازد از هر سطحی حتی دیوار بالا برود و در نهایت اوج اعجاب و شگفتی آفرینش را می توانی در بدنه این زرهی کوچک ببینی، «منافذ تنفسی»، سوسری ها از بدنشان تنفس می کنند. منافذ تنفسی در طول بدن آن قرار گرفته و اجازه می دهد که حتی اگر کابین ناوبری این زرهی کوچک از بین برود، ماموریت میکروبی آن ادامه یابد.
سوسری ها به راحتی ناقل دیفتری، وبا، حصبه، سیاه زخم و هزاران ریزاندامکی هستند که دنیای انسان ها را می تواند به تباهی بکشاند. آنها قابلیت مقاوم سازی مدل های جدید خود را دارند و همین دلیل حملات دفاعی دشمنانشان به سرعت در بافت بدنشان تجزیه و تحلیل شده و نسل بعدیشان را نسبت به این حملات مقاوم می کند. پس تا آنجا که می توانید فکر حمله شیمیایی را برای از بین بردن این لشکر زرهی کوچک از ذهن دور کنید. 
قوی ترین، مرگ بار ترین و موثر ترین سلاحی که برای کشتار چریک های سوسری تا کنون شناخته شده «دمپایی» است. تقریبا می توان گفت که دمپایی، نقطه ضعف جدی سوسری هاست که نمی توانند برای آن راهکاری مانند راهکار مقاوم سازی در برابر حملات شیمیایی داشته باشند. برای همین تا آنجا که بتوانند تلاش می کنند در هنگام مواجهه با پرتاب دمپایی، در پناهگاه های خود پناه بگیرند.
همچنین سوسری شناسان، توصیه کرده اند که بهترین راهکار برای عدم مواجهه با سوسری ها، پدافند غیر عامل است.به عبارت بهتر رعایت بهداشت عمومی و درز گیری کردن منافذ منزل و زیر درب های آن، بسیار موثر است. این کار توان بازدارندگی روسای منازل را در برابر حملات میکروبی سوسری افزایش می دهد.
کلوز آپ سوسری
شاید به همین دلیل است که بسیاری از سازندگان فیلم های علمی و تخیلی از هیبت دهشتناک این موجود کوچک برای تولید یوفوهایی وحشتناک بهره می برند.

امضا علیرضا



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی