علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

فردی در حال استفاده از چوب درخت سالوادورا پرسیکا

سالوادورا پرسیکا، متولد جنوب ایران است. اما سال تولدش دقیقا مشخص نیست و پیش بینی می شود مربوط به چند هزار سال پیش باشد. نامش را یک فرد اروپایی تبار در حدود 400 سال پیش به احترام ایران سالوادورا پرسیکا گذاشت. خانواده اش ظرف چندین سال به دلایل مختلف در نقاطی از جهان از جمله جنوب آسیا، مصر، هندوستان، اتیوپی، اریتره، جیبوتی و سومالی  پراکنده شدند.

پرسیکا، بسیار سر به زیر است و همین ویژگی موجب شده تا دسترسی به آن آسان باشد. پوست شفاف و سبز رنگی دارد. پرسیکا پزشک نیست اما حوزه تخصصی اش، بهداشت دهان و دندان است. پیشگیری از رشد میکروب، ممانعت از ایجاد زخم و جلوگیری از پوسیدگی دندان از جمله خدماتی است که پرسیکا طی سالیان سال، نسل اندر نسل به جامعه جهانی عرضه کرده است.

علیرضا خنجری
۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۶ نظر

آسمان تاریک

135 سال است که کوک ساعت شب دیر عمل می کند. و شب رو گیج کرده. مضنون اول این اتفاق فردی است به نام توماس آلوا ادیسون که لامپ رشته ای رو اختراع کرده و می گویند که این اختراع بانی این مصیبت صد ساله است.

ساعت شب یک ساعت زیستی یا به قول فرنگی ها بیولوژیک است که برای کوک شدن با نور رابطه دارد منتها از نوع برعکسش. یعنی زمانی که نور هفت تا هشت ساعت وجود نداشته باشه، با ترشح ملاتونین در بدن اقدام به کوک کردن می کند. اما اگر میزان کمی نور وجود داشته باشد، این ساعت کوک نمی شود و اختلالات خواب بروز می کند. اما انجمن نجوم آماتوری خواستار کوک این ساعت از امشب شده است.

علیرضا خنجری
۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

این گفتگویی است که همکار بسیار خوب و فعالم، سرکار خانم فراهانی جم(ژورنالیست گروه دانش روزنامه جام جم) با استاد اسمعیل میرفخرایی، چهره شناخته شده برنامه های علمی رادیو و تلویزیون ایران انجام داده و امروز در وبگاه روزنامه جام جم منتشر شده است

اسمعیل میرفخرایی


اسماعیل میرفخرایی را همه به‌عنوان یک مجری می‌شناسند، اما در حقیقت او از معدود برنامه‌سازان علمی است‌که در دانشگاه‌های ایران، استرالیا و آمریکا مدرس رادیو و تلویزیون بوده است.

علیرضا خنجری
۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۵۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

موی دماغ

پاسخ این سوال تابعی است از متغیر صاحب دماغ. به عبارت بهتر اینکه موی دماغ چه کسی شوید، عاقبت شما را مشخص می کند. در این پست صاحب دماغ یک مسول است که سال های زیادی از عمر خود را به برداشتن بار از روی دوش انسان ها گذرانده است. و این بار قرار است در دورانی که بی آبی به یک تهدید جدی برای جوامع بشری تبدیل شده است، یار و همراه انسان باشد.

خانم ها، آقایان این مسول بلند قامت یک نفر است و نامش شتر می باشد. برای شمارش شتر برخلاف دام های دیگر به جای "رأس" از واحد "نفر" استفاده می کنند. شگفت انگیزتر از خود این موجود، بینی اوست که مایکل پاولین معمار مدتی است که موی دماغ شتر شده و به مطالعه آن می پردازد.

علیرضا خنجری
۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فوتون برخلاف الکترون بسیار سرکش و لجباز است، به همین دلیل زیر پرچم هیچ حکومتی نمی رود. اما به تازگی دانشمندان مصاحبه ای را در مجلات علمی منتشر کرده اند که طی آن به کلیه  مواد دورگه به خاطر تواناییشان در به دست گرفتن افسار فوتون با حقوق و مزایایی عالی در کشور متاترونیک در قاره نور  پذیرش می دهند. نژاد این مواد همگی متعلق به جغرافیای فراماده است.

چنان که از طول و عرض جغرافیای فراماده به دست می آید، این مختصات متعلق به یک منطقه آزاد تحقیقاتی است که از آن تحت عنوان لابراتور تحقیقات متاترونیک یاد می شود. در حال حاضر مدیریت یکی از این مناطق آزاد در اختیار دکتر نادر انقطاع برنده مدال اتحادیه جهانی علوم رادیویی یا بالتازار ون درپل است. این مدال به خاطر مشارکت و نوآوری او در نظریه الکترومغناطیس و کاربردهای مواد ترکیبی، فرامواد، اپتیک های نانو مقیاس و مدارهای نانو مقیاس تشکیل شده از عناصر نوری به دکتر نادر انقطاع در سال 1393/2014 اهدا شد.

علیرضا خنجری
۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر