علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

متخصص رسانه با گرایش تجارت اجتماعی _ مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

علیرضا خنجری

مشاور کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنند

 
توجه: خبر متعلق به سال 91 است و علیرضا خنجری این پست را  صرفا به دلیل ارزش های ژورنالیستی آن بازنشر کرده است.
تحقیقات نشان می‌دهد یوتیوب به یکی از منابع اطلاع رسانی و خبری اصلی کاربران اینترنت تبدیل شده است.

یافته‌های مرکز تحقیقاتی Pew حاکی از آن است که پورتال ویدیویی یوتیوب هنگام بروز حوادث و رویدادهای مهم مانند بلایای طبیعی به یکی از پایگاه‌های مهم پیگیری اخبار و اطلاعات دنیا تبدیل می‌شود.
این مرکز تحقیقاتی طی یک دوره 15 ماهه محبوب‌ترین خبرهای تصویری در یوتیوب را مورد بررسی قرار داد. بر اساس این تحقیق، تلویزیون هنوز مرجع خبری شماره یک مردم محسوب می‌شود، اما یوتیوب در فضای مجازی و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای تحت وب با شتاب زیادی در حال توسعه است. این در حالی است که محتوای کاربران محوریت روزنامه نگاری دیجیتال را تشکیل می‌دهد.
ایمی میچل، مدیر این تحقیق می‌گوید: «شکل جدیدی از روزنامه نگاری ویدیویی در یوتیوب در حال شکل گیری و توسعه است. در این قالب از روزنامه‌نگاری رابطه بین نهادها و سازمان‌های خبری و شهروندان پویاتر و تعاملی‌تر از قالب‌های خبری دیگری است که تاکنون دیده‌ایم».
بر اساس این تحقیق، بیش از دو سوم تصاویر ویدیویی-خبری محبوب در یوتیوب به وسیله کاربران بارگذاری شده است. در حالی که کاربران، بیش از نیمی از همین تصاویر ویدیویی را از طریق رسانه‌های خبری به اشتراک گذاشته‌اند، با وجود این لا به لای بسیاری از این تصاویر ویدیویی تصاویری به چشم می‌خورد که شهروندان با دوربین‌های خود ضبط کرده‌اند.
طی دوره انجام این تحقیق که ژانویه 2011 تا مارس 2012 را شامل می‌شود، تصاویر مربوط به زلزله و سونامی ژاپن پرمخاطب ترین تصاویر ویدیویی کاربران یوتیوب بوده است.

منبع: خبر آنلاین به نقل از یاهو

مترجم: نسترن صائبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی